fredag 3 juni 2011

Nu får det vara slut...

Bild lånad från Bodystore
...på mitt godisfrossande. Jag älskar godis och speciellt choklad. Det är liksom livet på något sätt. Självklart en Marabou chokladkaka en fredagskväll, en påse lösgodis en lördagskväll. Mitt i veckan är det ju LILLA LÖRDAG och det måste såklart mysas med lite gott. Nej, nu är det nog. När kläderna inte sitter snyggt längre, när jeansen är FÖR tajta då klingar en stor klocka i huvudet, hur kunde det bli så här???
Idag, jag just en fredag, har jag fått nog. Har varit och inhandlat nötter och frukt istället för den älskade chokladen. Kommer att bli superjobbigt och grinigt men om jag får må bättre om ett par veckor så är det värt det. Egentligen ville jag inte skriva det här på bloggen för då kommer dom som känner mig och läser detta titta extra om jag har hållit mitt löfte. Men kanske är det just det som gör att jag skriver ut det här, jag har då lite krav på mig och får inte falla tillbaka.
Så idag beställde jag lite proteindrinkar och snacks från Charlotte Perellis märke. Ska teste om det är något för mig. Jag är väldigt dålig på att få i mig protein och därför har det blivit alldeles för mycket av kolhydrater, vilket också syns och märks på kroppen.
Jag får väl se vad detta leder till, kanske har jag brutit löftet redan imorgon eller kanske ikväll.
Nu ska jag fixa iordning lite sallad och marinera kycklingen. Åker ut till vännerna i Långsand ikväll för lite grillning på stranden, mysigt.
Kramar Anette

2 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Hejsan! Tack för titten & kommentaren hos mig! Jag älskar choklad och åt enorma mängder tidigare, fick ont i magen men vad hjälpte det. Till sist lyckades jag ta mig ur det där ätandet :)) Såg er lilla hund i ett tidigare inlägg. Han verkar vara en vilding men en otroligt söt sådan :) Men att kastrera honom vet jag inte om det hjälper...Ibland när de gör så där är det för att de behöver mer "hjärn-gympa" helt enkelt. Han verkar ha kommit på att skaffa sig sysselsättning själv. Har man inte arbete så skaffar man sig det liksom. Ha en riktigt härlig helg! :)

emma sa...

Jag måste verkligen oxå få ett slut på mitt godisätande!