torsdag 16 juni 2011

Ogräs

Andra dagen på min semester och solen skiner från en klarblå himmel, det kan inte bli bättre. Har redan hunnit med 2 promenader med hundarna och det är så skönt att gå i skogen och bara höra fåglarna kvittra. I skogen hittade jag lite ogräs som jag inte kunde låta bli att ta med mig hem. Små söta blåa blommor som jag satte i vatten i små vaser som jag hittade då jag packade upp ytterliggare en flyttkartong. Tänk vad grejor man har som man glömmer bort. Dessa små vita vaser hade jag helt glömt bort men blev såklart jätteglad då jag fann dem. Just nu är jag inne i en blå period. Vill ha mycket detaljer här hemma i blått och har inhandlat lite småsaker. Två långa löpare på Mio för halva priset, små ljuslyktor från IKEA, blockljus, brödfat (som egentligen skulle vara till planteringar) och annat smått och gott.




Nu inväntar jag att mannen ska komma hem från sitt jobb. Vi ska då ta en tur till Hudiksvall. Vi behöver ha en ytterdörr till vår dotters blivande stuga på gården. Även två dörrar kommer vi att behöva till förrådet och mannens snickarbod. I en annons på Blocket (vad skulle man göra utan Blocket?) hittade mannen tre likadana ytterdörrar och det bästa av allt, de är svarta. Bra pris dessutom så därför blir trippen ända till Hudiksvall men det gör inget. Roligt att komma ut på en liten tripp mitt i veckan.


Fina små blå blommor som bara är ogräs ute i naturen.

En liten titt på hur det för tillfället ser ut i vårt kök




Förvaring är något vi är i stort behov av eftersom huset är så litet.

Vanliga hyllor från Ikea

Foto: Anette
Ha en fortsatt skön dag så får vi hoppas att vädret håller i sig. Jag längtar efter att få simma utomhus.


Kramar Anette

1 kommentar:

LyckligaPraliner sa...

Jag tycker att ni har ett fint kök ! :) Vaserna skulle jag vilja ha. Ha en bra helg ! :)