torsdag 2 juni 2011

Gäststuga

Strålande väder har det varit idag på min första lediga dag denna långhelg. Jag hann med en sväng till stan, Gävle, för att inhandla en present till dottern. Även sonen fyller år denna månad och jag tror jag hittade en perfekt grej till honom. När jag var inne i stan ringde min son och ville att jag skulle köpa hem Thaimat till oss alla. Självklart gjorde jag det. Jag skulle kunna leva på thaimat, inga problem. Är det någon föresten som vet vilka sojor de använder i thaimaten? När man köper dessa sojor på affären blir det absolut inte samma smak på maten som den man köper färdig. Skulle ju vara billigare i längden att göra stora grytor själv och frysa in portionsvis och ta med som matlåda till jobbet.

Mannen jobbar här hemma i ett rasande tempo. Snart är hela vår gäststuga klar utvändigt och då är det insidan som ska påbörjas. Dottern ska själv få måla stugan innan hon flyttar in i slutet av juli. Ni kanske tycker att det låter konstigt att vi säger gäststuga och det är vår dotter som ska bo där. Det har bara blivit så att vi säger gäststuga eftersom det är det vi kommer att ha den till då dottern flyttar hemifrån. Hon bor ju i lägenhet nu och ska flytta hem, lite fel ordning där:) Nu är det ett extrajobb som gäller för henne för att hon ska kunna flytta till egen lägenhet. Vårt hus var för litet och därför fick hon bo i lägenhet medan vi bygger denna stuga.
Stugan är på 20 kvadrat och med ett sovloft. Jag tror hon kommer att få det hur mysigt som helst.





Små fönster som blev över då vi byggde vårt hus. Nu kom dom i alla fall till användning. Dessa kommer att ge ett bra ljusinsläpp på hennes sovloft.


Stående panel får det bli under och över fönstrena så att det bryter av. Vi har precis likadant på vårt hus.


Foto: Anette

Ha en fortsatt härlig helg.
Kramar Anette



























Inga kommentarer: