söndag 1 juni 2008

Sommarvärme



Vilket härligt väder det är! Underbart varmt och skönt. Tyvärr har jag inte kunnat njuta som jag vill av värmen för jag har haft massor av ärenden att uträtta i helgen. Min son fyller 20 år nästa helg och vi ska fira honom hemma hos oss trots at han har egen lägenhet. Lägenheten är för liten för att få plats med ca 40 personer som vi kommer att bli, så därför tar vi det hemma hos oss.


I fredags fick jag smycket jag berättade om i ett tidigare inlägg. Smycket där en del av pengarna går till utsatta kvinnor som säljs som tex sexslavar, både i Sverige och andra länder. Precis lika fint som det var på nätet så var det också i verkligheten. Min dotter såg smycket och tog det direkt:) Kanske skulle jag ha beställt två så att jag får ha det när jag vill och inte då hon inte använder det. Nåja, ibland är det ändå roligt att hon vill använda mina saker som hon annars kallar för tantiga.
Har precis varit och köpt lite sommarplantor så nu ska jag äntligen plantera i några krukor. Ser tomt och trist ut just nu på altanen men det ska jag snart få ordning på.
Kram Anette

4 kommentarer:

Tjohalia sa...

Jag har också beställt samma halsband, det känns bra att en del av pengarna går utsatta kvinnor och barn. Kram Sandra

Som mine dager er sa...

Dette var et spesielt smykke, så bra at det går til en god sak. Det er viktig å støtte opp om de som ikke har det like bra som seg selv.

Jeg var noen innlegg lenger ned på bloggen din og så bildene fra din sønns hus. Det ser veldig koselig ut, og med litt farver og maling kommer man langt. Han kommer nok til å få det veldig fint der.

Så snill du er som ordner med kalas til 20-åringen. Du står på du. Jeg regner med du syntes det er lystbetont å holde på med, siden du stiller opp. Du får finne deg noen planter til din altan, så får du sommerfølelsen du også.

Ha en fin uke, kjære deg.

Anonym sa...

Hej hej här kommer svaret ang färgen. Vi har målat heltäckande och man ser inte kvistarna i träet. Vi köpte en kvistlack som vi målade två lager med och sedan ett lager grundfärg och nu sist 2 lager lackfärg, så det blir en massa lager färg för att slippa kvistarna. Hoppas detta hjälpte något! Kram

svartataket sa...

Vad fint det var! Ja det är bra när det går till bra saker!

Kraam