onsdag 2 april 2008

Fantastiska bröllopstårtor

Bröllopstårtor
Jag har alltid tyckt om allt som har med bröllop att göra. Det är en romantisk tid då man skall planera och fixa till den bästa dagen i ens liv. Kanske är det därför jag har gift mig två gånger, med samma man, utan att skilja oss emellan. Jag har också bytt vigselring tre gånger, men har hela tiden använt samma guld och sten. Vi förnyade våra löften under vår dotters dop och vi gick in i kyrkan i bröllopskläder. Minen på gästerna kommer vi aldrig att glömma. Alla trodde att de hade kommit för ett dop och vi passade samtidigt på att förnya våra löften. Det blev succé kan jag lova. Min man brukar säga att det enda jag inte har bytt ut är honom:)

Jag kikar ofta runt på sidor som har med bröllop att göra. Vilken fantasi människor har som kommer på hur dessa bakverk skall se ut och sedan också kunna baka dem. Önskar at jag också kunde. Vet att det finns kurser man kan gå men jag bor på en liten ort och det blir långt att åka, kanske 20 mil, för att kunna delta.
Bilderna nedan får tala för sig själva men visst ser de goda ut?









2 kommentarer:

Linas inredning sa...

Jag har också alltid gillat sådant som har med bröllop att göra. Är själv förlovad sen fyra år tillbaka och ett bröllop blir det så fort utbildning och sådant klaffat med allt. Tårtan som är nummer 2 uppifrån, vit-rosa-brun-rosetter, har jag sett tidigare och vill absolut ha en likadan när vi gifter oss. Den är så fin! Trevlig blogg du har föresten, jag kommer tillbaka hit :)

svartataket sa...

Vad "häftigt" att gifta om sig! Maken o jag pratade om det senast i går. Då är det inte helt fel att yta ringer igen då du gjort det 3 ggr :) Jag skulle vilja ha i vitguld(om det heter då? silver)o då behålla stenar o så..mmm,nu fick jag något att fundera på :)Skulle vilja ha nytt bröllopsfoto också*fniss* har ni det också? nu tänker jag så det knakar :)En jobbarkompis ska gifta sig sommar i ett annat land och deras tårta blir minst 10våningar!!!

Ha en bra dag!