torsdag 3 april 2008

Vackra dukningar

Igår skrev jag om bröllopstårtor. Idag fortsätter jag på temat bröllop men nu med dukningar. Oavsett om det är bröllop eller en middag med vänner så är det alltid trevligt att duka fint och inbjudande. Idag finns massor av fina dukningar. Dukar kan ligga på olika sätt, olika blomsterarrangemang och placeringskort. Har man inte mycket pengar kan man alltid ta till ett tema om tex skog eller strand. Man kan dekorera med kottar och stenar. En vän till mig hade temat hav när dom gifte sig och dom hade en otroligt fin dukning med gamla fiskenät. Det är egentligen bara din egen fantasi som sätter gränser för vad man kan göra.


Fina dukningar hittade jag på samma nätsida som igår, alltså bröllopsguiden. Dessa dukningar kan man sedan ändra efter årstid, födelsedag eller kanske en grillfest.




Tänk att sitta här en vacker sommarkväll på tu man hand med sin älskade.

Här en lite enklare dukning som ändå gör den så fin med den gröna färgen mot den vita linneduken.


Mycket dekorativt att lägga små pärlor på duken i mitten. Det lilla kan göra så stora förändringar.

Fin servettvikning med en liten blomma. Här kan man ju även fästa en liten lapp med namn om man har bordsplacering.


Vem har inte en massa omaka vinglas som sällan kommer till användning. Nu tänker i alla fall jag börja använda dem som dekoration. På sommaren kan man ju plocka egna blommor från trädgården.

Foto: www.brollopsguiden.se


1 kommentar:

Sara sa...

Hej

Tack för kommentaren, blir så glad. Kul med en ny bekantskap! Ha en bra kväll!
Sara