söndag 6 april 2008

Semester - var är du?

I flera timmar har jag suttit och letat efter en resa till solen. Ja, nu är det ju inte så att vi i familjen kan åka precis när som helst. Jag själv som är lärare bör ju åka på sommarlovet och min man som jobbar skift har svårt att få ledigt precis när han vill så vi får gott planera in under en vecka på sommaren. Visst kan det bli fint väder här i Sverige också men om inte, då kommer resorna till solen att skjuta i höjden i priset så att vi inte kommer iväg alls. Jag har kollat in Turkiet, vi har varit där flera gånger och vet att vi trivs där. Tittade även på Bulgarien och Barcelona. Något ska det bli, även om min man inte verkar speciellt intresserad just nu. I värsta fall åker i så fall min dotter och jag själva.

I november var vi i Paris och det var jätteskönt. Min man jobbar på ett företag som har lägenheter lite varstans i Sverige och Europa. Vi bokade då biljetter till mig, min man och vår dotter och fick då betala 800 kr för flyget, tur och retur. Själva lägenheten betalade vi runt 1000 kr för. Så en weekend i Paris kostade under 2000 kr för oss alla tillsammans, det kallar jag billigt. Vi flög med Ryan air och dom är ju kända för att vara billiga. Vi har åkt med dom många gånger och vi har inte haft några problem alls.

Nedan kommer några bilder från den lilla trippen.




Kvällsbild på Eiffeltornet.


Utsikt från lägenhetens balkong. Superbra läge på lägenheten.


Nya triumfbågen.

Utsikt över gamla triumfbågen från Eiffeltornet.

2 kommentarer:

Vitt Hemma sa...

Härligt med Paris! Har alltid velat åka till Frankrike!
Kul att du kikat in till mig! Ska ta å kika runt lite på din blogg...

Kram Sofi

svartataket sa...

Jag älskar Paris! Vi var där på vår bröllopsresa bla. Det kallar jag gratis!!! wow!! jag vill också kunna åka dit så billigt!!Då skulle jag åka jätteofta! Du vet ingen annan som hyr ut så billigt?
ps.vi har blivit lite suga på att förnya våra löften!! Vi har 15-årig bröllopsdag i sommar..nu klaffar ju inte vår resa med det datumet..men man vet aldrig..
KRAM