söndag 15 juni 2008

Fåtöljer inhandlade

Idag åkte jag och min man till Stockholm, 16 mil från där jag bor och köpte två fåtöljer. Lite väl långt kanske för att handla på Blocket men jag kunde inte låta bli. Jag såg en annons om att en kille sålde en soffa och två fåtöljer, Ikeas Ektorp. Jag ville dock bara köpa fåtöljerna och det gick bra. Han ville ha 900 kr för båda men jag prutade till 800 kr, mest för sakens skull, alltid roligt att känna att man kan göra en bra affär:)

På vägen dit till Huddinge, åkte vi förbi Zetas trädgård. Jag var bara tvungen att svänga in där på hemvägen och kika. Har aldrig varit där tidigare så det var lika bra att passa på. Hur mycket fina saker som helst fanns det där. Köpte dock ingenting.

Fåtöljerna passar bra här hemma men blir nu sugen på att sälja våra båda soffor och köpa en som passar bättre till fåtöljerna. Egentligen är det meningen att vi ska sälja den ena soffan men jag tror jag lägger ut båda på Blocket. Har inte haft ork att tagit några foton idag så det får bli imorgon.

Jobbar nu bara en och en halv dag till sen är det semester i 7 veckor. Det är så mycket jag vill göra i sommar men undrar om jag hinner med hälften, troligtvis inte.

Kram Anette

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Nämen va roligt med en tjej i närheten!! Tycker det låter som en jätterolig idé att träffas och gå på loppisar och ha en bloggträff eller nåt :)

Vet om 2-3 st som bor här i Gävletrakten förutom mig så det skulle nog kunna bli ett gäng kanske :)

Nu måste jag spana in din sida lite!

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul med lite nya möbler! Och att få ta en tur inom Zetas också, då blir det ju pricken över I!

Önskar dig en ny bra vecka! Kram!

A home far away sa...

Låter som ett riktigt bra pris du dealat till dig:-)
Det blir alltid så, nåt nytt kommer in, och sen vill man ändra på nåt annat:_)
Ha en bra dag!

Kram Gunilla

Malin - I min trädgård sa...

Hejsan! Jag vet faktiskt inte angående diskställen. MEn gå in på Broarnes och kika!

Jaa... Zetas är bra härligt! Måsta planera in en utflykt dit snart igen...

Har förresten en utlottning på min sida om du vill vara med.

E* sa...

Hej!Mysig Blogg. Har nog varit inne hos dig förr?& Roligt att Du funderar på en Bloggträff!Ja, jag bor i närheten av Gävle.Varför inte försöka ses i sommar? Återkom bara om när & hur!/kram

sand mellan tårna sa...

Hej.

Ektorp vill jag också ha.... vill ha soffan också.... hade tänkt blekinge vit, vilken färg var din? Bild vore skoj, men du skall piffa och puffa lite först va? ;)