onsdag 4 juni 2008

Projekt klar

Nu börjar några projekt bli klara. Jag har planterat de blommor jag köpte för någon dag sedan och jag har målat min spegel klar. Jag har även hunnit med att måla en garderob till min dotters rum. Köpte en garderob på Blocket som var i trä. Har nu målat den svart, såklart, dottern fick bestämma. Den blev i alla fall bra och huvudsaken är att min dotter gillar den.

Järnkrukan på ben köpte jag för många år sedan på en auktion för 100 kr. Är så nöjd med den. Nyplanterade blommor som kommer att växa till sig, ser just nu tomt ut.


För att göra den lite roligare fick min kungakrona göra blommorna sällskap.



Köpte tre små krukor med fat i zink. Betalade bara 59 kr, det var det värt.




Närbild på guldspegeln innan den blev målad vit.

Hela spegeln. Även den ett fynd då jag endast betalade 199 kr på Owes i Valbo.


Ser att spegeln på denna bild ser alldeles sned ut i ramen. I verkligheten är den rak, tack och lov. Ska sätta upp den på väggen men kände då jag ställde den på byråarna att det kanske ändå inte är rätt ställe. Måste tänka ett par dagar om jag verkligen ska ha den där.


Inhandlade järnbokstäver som kommer att få sin plats i hallen. Ska först sätta upp panel och måla den vit innan vi skruvar upp dem. Billiga även dom på Owes i Valbo.



Detta var lite av mina projekt de senaste dagarna. Dagarna framför mig kommer jag att ägna åt att baka och fixa till lördag då min son ska ha sin 20 års fest hos oss. Ca 50 personer blir det så jag ska göra minst 10 smörgåstårtor.

Kram Anette

1 kommentar:

Tjohalia sa...

Vilka härliga projekt och vad fint allt blev! Kram Sandra