söndag 13 juli 2008

Bakluckeloppis och loppisfynd

Helgen har varit full av loppisar. På lördagen åkte jag och mannen till Norrskedika och sålde av en massa saker från vårt jätteöverfulla garage. Vi blev av med mer än vi väntat och sålde för lite mer än 2000 kr. Vädret var strålande och det var verkligen MASSOR av folk där. Det var massor av mäniskor som själva sålde varor och jag hörde att det aldrig har varit så mycket människor där tidigare. När vi om dit vid 8.00 var hela planen redan full av folk som skulle sälja varor så vi fick stå med bilen och släp precis där man åker in med bilen. Det kom ytterliggare folk som skulle sälja grejor så dom fick stå på ett ställe bredvid. Jag gick självklart runt en del själv och gjorde två riktiga fynd.

Idag åkte vi och hälsade på min mormor och på vägen hem stannade vi till vid en loppis och även där fanns en hel del fynd. Visar nedan några av fynden jag har gjort i helgen. Helgen har alltså varit lyckad. Soligt väder, en rejäl skur med regn kom igår men då var vi redan hemma och inomhus. Grillning med kompisarna på kvällen och loppis idag. Kan helgen bli bättre?

Jag och mannen var i eftermiddags och inhandlade virke till vår trädgård. Min man ska fylla igen med jord och göra iordning så att jag kan göra ett land runt altanen och poolen. Medan mannen står och fixar vid altanen stöter han till ett jordgetingbo och massor av getingar surrar runt. Eftersom getingerna kommer i massor så fort han gör något så får det vänta tills i morgon.

Här kommer mina loppisfynd:

En ljusstake med formen av en båtratt och ankare köpte vi för 80 kr. Den går att hänga upp i taket eller att ha stående på ett bord.


Jag älskar kannor och tyckte denna var så söt med små blå blommor på. 25 kr.


En liten zinkkruka för 15 kr.


En liten kruka med små vita rosor, 5 kr.


Ytterliggare en ljusstake, 10 kr.


En zinkvattenkanna i något mörkare färg, 35 kr.


Liten spegel som jag gillar jättemycket. Priset var hela 10 kr. Fynd eller?

Ha en bra kväll och på återseende imorgon. Då ska ni få se bilder från vår trädgård och vad vi sysslar med runt poolen och altanen.

Kram Anette

6 kommentarer:

Linneagården sa...

Hejsan!
Tror inte att jag varit in här förrut! Kul att du hittade till mig så kunde jag kika över..
Visst är det kul med loppisar, & den lilla pigtittaren som du köpt var ett fynd!

Ha en fortsatt trevlig kväll
/madelene

bra & roligt namn på din blogg du har.

Camilla, hus nr 8 sa...

Åh, jag ÄLSKAR också loppisar! Vad fina saker du har fyndat - gillar den vita zinkkrukan!

Anonym sa...

Superfina fynd... var på väg dit i lördags men så blev jag hemma istället, fast jag vet ju ändå inte hur du ser ut.... hmmm..

Kram L (sandmellantårna)

färg o form sa...

Hej!!
Vilka fynd du har gjort under helgen, kannan var stört gullig.
Mvh Hannah

Som mine dager er sa...

Men herrejemini ... !!!

For noen fantastiske loppisfunn du har gjort. Jeg sitter bare å gaper av beundring! Du har gjort et kupp, altså, spesielt sink-krukken var flott.

Ha en fin uke.
Klemme fra Trondheim.

StrandviksVillan sa...

Får verkligen gratulera till dina fynd! Jättefina allihopa men ankaret var lite speciellt! Snygg duk där också...