torsdag 17 juli 2008

Sol och pysseldag

Dagen började med strålande sol så vad passade inte bättre än att byta om till bikini och lägga sig vid poolen ett tag. Måste bättre på solbrännan så att jag slipper se ut som en kräfta när vi är i Barcelona. Nu är det bara två veckor kvar så åker vi, ska bli så himla skönt.

Eftermiddagen fortsatte med att jag målade klart den stora tavlan jag började med igår. Jag har inte mätt tavlan men tror att den är 50*60 cm. Blev faktiskt riktigt nöjd med den. Det som är kvar är att jag ska skriva en text i krysset i mitten. Har inte riktigt bestämt mig för vad jag ska skriva, är det någon som har något förslag? Vill också passa på att tacka för alla förslag jag fick om vad man kan skriva på skyltarna jag målar. Jättebra förslag. Nu har jag massor att göra framför mig men det är bara roligt. Var jag ska ha alla tavlor vet jag inte men det är så rogivande och roligt att måla att jag fortsätter.

Nu ikväll började jag med att slipa bordet jag köpte på loppis för en vecka sedan. Hann också med att grunda det en gång men det har jag inte fotat. Bordet köpte jag för 200 kr så det är jag jättenöjd med. Tänk vilken skillnad det är att gå på loppisar och handla mot att gå i affärerna. Jag känner mig plötsligt rik. Det var så länge sen jag gick på loppisar så jag hade glömt bort vilka fynd man kan göra.




Nu är det mitt i natten så nu ska jag gå och sussa.
Sov gott, Anette

2 kommentarer:

Anonym sa...

Svar: Åhh vad tråkigt för vovven. Jag ångrar att jag inte sålde till dig istället för en annan valpköpare. De hör inte av sig som lovat och verkar jätteskumma. Hoppas verkligen att valpen har det bra. Kan inte tänka på annat:( Tyvärr kan man ju inte göra så mycket åt saken...men vill ju veta hur hon har det... Kram

Som mine dager er sa...

Hei igjen. Bordet ditt vil bli veldig fint. Gleder meg til å se sluttresultatet. Du er flink med dine tavler også.

Godt å ha ferie å se fram til. Barcelona er en flott by.
Her er ferien snart over ... snufs.

Kos deg i solden.

Klem fra Marit